marți, aprilie 17, 2012

Un ardelean și un moldovean

Guvernul: Primul-ministru Mihai-Răzvan Ungureanu a semnat astăzi, 17 aprilie 2012, decizia de revocare a domnului Sorin Blejnar din funcţia de preşedinte, cu rang de secretar de stat, al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

Tot astăzi, Primul-ministru a semnat decizia de numire a domnului Şerban Pop în funcţia de preşedinte, cu rang de secretar de stat, al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Deciziile intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României.

Guvernul: revocarea s-a făcut în baza rezultatelor unui control privind managementul ANAF iar prezența sa la șefia Direcției de Control asupra Marilor Averi depinde de noul șef al ANAF,“dacă se vor înțelege”.

Sorin Blejnar: “ Mi-am înaintat demisia în alb încă de acum două luni, atunci când mi s-a stabilit acel target de 1,5% din PIB în ceea ce priveşte veniturile aduse de ANAF la buget din combaterea evaziunii fiscale. Din punctul meu de vedere, a fost un target nerealist. Eu sunt ardelean, un om de onoare, când am un target pe care nu-l pot atinge îmi dau demisia. (…) Am înaintat demisia de atunci pentru că nu ştiam dacă vom atinge ţinta. A fost un gest de onoare. Nu m-am gândit dacă voi rămâne sau nu în funcţie, eu mă gândesc cum să colectez impozite şi taxe şi cum să echilibrez balanţa bugetară a României.(…) Mâine dimineaţă preiau efectiv conducerea noii direcţii pentru controlul averilor mari. Ţinta premierului este irealizabilă din punct de vedere al încasărilor, este realizabilă din punct de vedere al veniturilor constatate.
Întrebat dacă a demisionat sau a fost demis, Blejnar a spus sec: Eu mi-am dat demisia acum două luni, dar punerea acesteia în aplicare ţine doar de premier.

“Nu există vreun raport privind managementul ANAF

Deci…Blejnar nu mai e șef al ANAF. În locul lui vine Șerban Pop. Sunt singurele lucruri clare.

Și acum dilemele( o parte dintre ele):

1. Dacă Blejnar i-a spus acum două luni lui MRU că targetul e “nerealist”, cine nu are onoare, că tot o invocă domn’ Blejnar? El pentru că după două luni și-a adus aminte că și-a dat demisia, în condițiile în care demisia e un act unilateral de voință? El pentru că, în tot acest timp- când era, în fapt, demisionar, a făcut declarații în calitate de președinte ANAF? Sau MRU pentru că a pierdut-o” și azi l-a revocat?

2. Termenul “nerealist”, folosit public de Blejnar. Dacă targetul e “nerealist”-probabil că i l-a comunicat și lui MRU. Iar dacă termenul dat de premier e așa, înseamnă că și premierul e“nerealist”- pentru că el l-a dat. Și dacă lucrurile stau astfel, înseamnă că Blejnar, ardeleanul cu onoare, îl atacă pe moldoveanul MRU...

3. Raportul privind managementul ANAF. Purtătorul de cuvânt al Guvernului spune că există și că el arată deficiențele de management. Blejnar spune că nu și nu...Cineva minte.

4. Blejnar se autoproclamă imediat șef peste Direcția de Control asupra Marilor Averi. De mâinedimineață chiar, dacă decizia privind revocarea se publică în Monitorul Oficial. În mod logic, noul șef al ANAF, Șerban Pop ar fi trebuit să-i propună lui Blejnar o asemenea funcție. I-a propus-o? Dacă nu ( a zis că nu știa și că nu a fost consultat în privința numirii lui Șerban Pop), atunci de ce se grăbește Blejnar să anunțe singur că va ocupa imediat o funcție “creată în 2011 pentru care a dat examen în 2005”?

5. Iar dacă, prin absurd, Pop i-a propus lui Blejnar funcția, ce-l recomandă pe “onorabilul ardelean”pentru ea? Pentru că, dacă e să-l cred pe purtătorul de cuvânt al Guvernului, unul dintre reproșurile care i se aduc lui Blejnar este “management defectuos”…Iar dacă în privința controlului marilor averi, “onorabilul” domn Blejnar se poate grăbi să anunțe că poate lucra imediat în strcturile guvernamentale ale administrației MRU, înseamnă că țintele nu sunt chiar atât de nerealiste, nu?

Când oamenii nu vor să spună adevărul, lucrurile importante se regăsesc mereu în detalii. Iar încazul Blejnar, logica e, evident, fracturată și detaliile nu coincid, ba din contră.

Remarc faptul că la fiecare intervenție a “onorabilului” domn Blejnar, detaliile s-au schimbat. Hmmm…Cine mine? Chiar acum Blejnar a spus că nu a folosit termenul de “nerealist”…

Niciun comentariu: